Zakupiłaś suknię ślubną, ale po namyśle nie chcesz jednak zakładać jej na ślub? Udało Ci się znaleźć tańszy albo ciekawszy model? W takich sytuacjach na pewno zadajesz sobie pytanie – czy kreację można zwrócić? Sprawdź to razem z nami!
Suknia ślubna jest jedynym w swoim rodzaju ubraniem, które najczęściej zakłada się jeden raz w całym życiu. Właśnie dlatego dobór odpowiedniej sukni ma dla wielu kobiet tak duże znaczenie – ten dzień musi być jedyny w swoim rodzaju!
W sprzedaży można znaleźć dzisiaj różnorodne suknie ślubne, które różnią się pomiędzy sobą zarówno krojami czy kolorami, jak również zastosowanymi materiałami, detalami, a w końcu także i cenami.
Dobór najlepszej sukni ślubnej na ten dzień może stanowić nie lada wyzwanie, dlatego też przyszłe Panny Młode bardzo często spędzają na ich przeglądaniu i przymierzaniu bardzo dużo czasu. Jednak nawet wtedy nie mamy gwarancji, że suknia będzie perfekcyjna. Co zatem możemy zrobić wtedy, gdy chcemy jednak zrezygnować z dokonanego już zakupu?
Suknia ze sklepu stacjonarnego – zwrot tylko za zgodą sprzedającego
Gdy suknia ślubna została zakupiona w sklepie stacjonarnym, wtedy prawo do zwrotu nie jest gwarantowane przez przepisy, niemniej jednak sprzedający może zgodzić się na przyjęcie kreacji z powrotem i przekazanie klientowi pieniędzy.
Z takiej możliwości najczęściej skorzystamy wtedy, gdy chodzi o gotowe suknie ślubne, czyli modele, które nie są szyte na zamówienie ani też przerabiane na życzenie klienta. Pamiętajmy jednak o tym, że zwrot jest w tym przypadku ukłonem sklepu w stronę kupującego – sprzedający może, lecz nie musi przyjmować zwrotu.
Naturalnie, suknia nie może nosić śladów używania – powinna być czysta, bez obcych zapachów, bez przeróbek, a także powinna posiadać oryginalne metki.
Niekiedy zamiast zwrotu sklep może zaproponować także możliwość wymiany sukni na inny model z oferty.
Suknia ze sklepu internetowego – masz prawo do zwrotu
Jeśli z kolei chcemy zdecydować się na suknię w sklepie internetowym, wówczas przysługujące nam prawa są już nieco inne.
Przy zakupie w sklepie on-line w Polsce, gdy sklep ten prowadzony jest przez firmę, mamy możliwość zwrotu w terminie 14 dni od momentu otrzymania przesyłki. Wtedy musimy poinformować sprzedawcę o zwrocie, a następnie odesłać przesyłkę. Suknię można przymierzyć, ale nie powinna ona nosić żadnych śladów użytkowania.
Pamiętajmy jednak o tym, że jeśli suknia została do nas dopasowana na życzenie, czyli sprzedawca wprowadził w niej zmiany na nasze życzenie, zwrot także nie będzie możliwy.
Gdy zakupy robimy w zagranicznych sklepach internetowych, kwestia zwrotu także będzie kłopotliwa. Niektóre sklepy pozwalają na skorzystanie ze zwrotu, także za darmo, ale inne z kolei go nie dopuszczają, dlatego sukni nie będzie można odesłać do sprzedającego.
Problemem będzie też zwrot przy zakupie w Chinach, gdzie coraz częściej zamawiane są suknie ślubne – sprzedający na ogół nie daje takiej możliwości albo też wymaga samodzielnego pokrycia kosztów, co może oznaczać dla kupującego stratę pieniędzy.